ایستادگی خانه ملت پشت رسانه‌ ملی
گفت‌وگوی «جام‌جم» با نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره افزایش بودجه صداوسیما

ایستادگی خانه ملت پشت رسانه‌ ملی

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه درباره علت اختصاص بودجه‌های کلان به صدا و سیما به دیده‌بان ایران گفت: ما در یک جنگ رسانه‌ای قرار داریم و باید صدا و سیما را تقویت کنیم. در مقابل رسانه‌های بیگانه که مدام به تحریم انتخابات می‌پردازند ضروری است که صدا و سیما در این جنگ رسانه‌ای مجهز باشد و به باور من عملکرد خوبی هم داشته است.
کد خبر: ۱۴۴۲۹۴۶

 به گزارش جام جم آنلاین، هر سال در زمان بررسی لایحه بودجه، رقم‌های تعیین شده برای برخی از نهاد‌ها و سازمان‌های خاص، از جمله صدا و سیما بحث‌برانگیز است. صبح امروز هم بودجه ۲۴همتی برای صداوسیما در سال ۱۴۰۳ را تصویب کردند. این در حالی است که دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق مزدبگیران مخالفت کرده و معتقد است تغییر ۱۸ درصد افزایش حقوق به ۲۰ درصد از سوی نمایندگان مجلس موجب کسری بودجه می‌شود و پذیرفتنی نیست.

جبار کوچکی‌ نژاد، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در پاسخ به اینکه چرا علیرغم اینکه صدا و سیما از طریق تبلیغات درآمد دارد، بودجه آن هر سال افزایش پیدا می‌کند، اما افزایش حقوق کارمندان و کارگران متناسب با میزان تورم نیست، به دیده‌بان ایران گفت: «افزایش بودجه سازمان‌هایی مانند صدا و سیما و برخی از نهاد‌ها بیشتر در حوزه زیرساخت است. افزون بر این ما در یک جنگ رسانه‌ای قرار داریم و باید صدا و سیما را تقویت کنیم. منابعی که به صدا و سیما اختصاص می‌دهیم، بسیار محدود است درحالی که کار سنگین و هزینه‌آوری دارند. از این رو سعی می‌کنیم به صدا و سیما و برخی از دستگاه‌های امنیتی و نظامی کمک ویژه داشته باشیم.»

کوچکی نژاد در پاسخ به اینکه آیا عملکرد صدا و سیما در مقایسه با میزان بودجه‌اش، قابل قبول است یا خیر، به دیده بان ایران گفت: «صدا و سیما به عنوان یک رسانه ملی در بسیج مردم نقش دارد. اکنون در بحث انتخابات صدا و سیما دارد تلاش می‌کند و به صورت فنی ورود پیدا کرده تا مشارکت مردم را بالا ببرد.»

کوچکی‌نژاد ادامه داد: «در مقابل رسانه‌های بیگانه که مدام به تحریم انتخابات می‌پردازند ضروری است که صدا و سیما در این جنگ رسانه‌ای مجهز باشد و به باور من عملکرد خوبی هم داشته است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها